Halló! Megint itt vagyok.


..Ebben a felvonásban megtudhatjuk milyen az amikor különösebb esemény nélkül zajlik egy kezelés."


Bevettem előzetesen vasárnap este az első aciclovirt amit az előző kezelésnél nem tettem meg.
Roppant nehezen telt az éjszaka és bár hajnali 5-kor fel kellett kelnem hogy beérjek reggel hétre a kórházba , mégsem tudtam aludni.
Hátamon egy méretesre sikeredett hátizsákkal és a hűtött szörpivel becsámpáztam a neurológia szintre. Hamar becsekkoltam és az inas elvette a csomagjaimat és megmutatta a szobám...
Ja, nem :) Elfoglaltam a szabad ágyat a kórteremben és már ott is volt az SM nővér aki belémdöfött egy branült és gyorsan hamar megkezdődött a Medrol móka.
Az osztály már régen ébren volt, kiosztották a gyógyszereket ,a többiek találgatták a hétfői reggeli tápértéket ami nem lehetett más mint miniméz,szeletkenyér,miniatűrmargarinka.
Az én szteroidom pedig pikk-pakk lecsepegett.
A harmadik Lemtrada előkészítése ezzel befejeződött.
Vérnyomás és lázmérés...megjött az infúziós pumpa.
Illetve nem jött, úgy tolták be.
Most bizalomgerjesztőbb volt az egész mint tavaly. Az első infúzión felragasztva a Medrol üvegcse, a Lemtrada fekete nejlonban. Csöpög a szörpi,nyekereg a pumpa.
A szobatársak hüledeztek amikor meghallották hogy egy középkategóriás autó csorog bele a csofi kis testembe.
Már előre gondolkodtam hogy újfent megint fekhetek reggel héttől délután fél kettőig. Nem lelkesített a hosszú fekvés de a cél érdekében bármit megcsinálok persze.
A láz elkerült az első napon és kezdtem reménykedni hogy nem is látogat meg.
Apropó.Még egy változás volt az előző kezelésekhez képest. Kaptam egy új bogyót is: reggel 2 Suprastin. Később utánanéztem - a csalánkiütés ellen kaptam.
Másnap ugyanúgy zajlott minden mint az első nap - kivéve hogy megérkezett láz úrfi.
Nevezhetjük hőemelkedésnek de az nekem már láz,kifejezetten erőtlen leszek és minden bajom van.
Felfegyverkeztem lázmérővel - nemcsak az SM nővértől kértem hanem az éjszakás nővértől is zsákmányoltam egyet. Biztos ami biztos.
Szóval nem csak reggel indítottam 2 szem paracetamollal hanem délután is vehettem be.
A gyógyszernek meglett a hatása - a lázam lement viszont a lázcsillapítóm elfogy ha még este is be kell vennem kettőt. Majd kérek az éjszakás nővértől.
Gondoltam én balga... A lázcsillapító valami fene nagy kincs lehet az osztályon mert kettő szemet kértem de csak egyet kaptam nagy vonakodva és "kedvesen" közölte a nővér hogy 38 fokos láz alatt ne is kérjek mert nem jár.
Igaz hogy 38 fokos láznál beszélni sem tudok nemhogy nővért hívni de a keménylelkű fapuma nővér faképnél fahagyott és fatovább faosztotta az esti faaltatókat és fanyugtatókat. Abból viszont bárki kérhetett érdekes módon - lényeg a nyugodt éjszakai rend úgy látszik.
Én már nagyon vártam a harmadik nap reggelt.
Végre megkapom az utolsó adagot és befejeződik a hacacáré. Annyira nem buli ez az egész,belegondoltam mi volt eddig utána otthon és reménykedtem hogy most ne úgy legyen.
Csöpögés közben kitöltöttem egy újabb Sanofi nyilatkozatot ami valamiért a Sanofinak szükséges és várhattam a zárójelentésemet ami délután meg is érkezett.Megtudtam hogy én vagyok aki először kapott Magyarországon Lemtradát.Hát semmi hurráérzés nem volt bennem mint negatív rekorder.Később kiderült hogy nem is én vagyok aki először kapott 3 kezelést de ez sem csalt mosolyt az arcomra.
Könnyes szemmel búcsút intettem az osztályon felüli reggeli-ebéd-vacsorának ami nem hazudtolta meg magát. Tényleg csak a kalóriatartalom alapján van összeállítva a kórházi menü,ráadásul a szél nagyon szétfújhatta a szakácskönyv lapjait mert fura egyveleg kajákat hoztak étel címén.
Igyekeztem kitörölni a kórház emlékét is a fejemből - nem annyira élvezetes idejárni.Régen én kb. 3x voltam kórházban.1x eltörtem a lábam, a másik két alkalom szerencsére csak látogatás volt.Most meg ha kell ha nem itt vagyok.
Hazafelé már azon morfondíroztam hogy mi lesz este és reggel. Biztosan jön a láz és a csalánkiütés is.
Szerencsére egyik sem volt. A csalánkiütés a Suprastin-nak hála elkerült ,a láz pedig egyszerűen elmaradt. Juhéé.
Másnap reggel felkeltem és úgy éreztem magam mint akin átment egy úthenger. Sőt nem csak átment hanem vissza is tapsolták.
A Lemtrada utáni mellékhatás nem került el.Mintha ugyanaz játszódott volna le mint egy évvel ezelőtt. Különösen nagy fáradtság , botorkálás a szobában.Rossz közérzet.Láz.
Na én ezt nem játszom megint el - elég volt tavaly az infúzió utáni fokozott reakcióból.
Elővettem a megbeszélt Medrolt és folytattam tablettával a napjaim. 10 x 100mg és 10 x 50 mg.
Ez viszont elérte a hatását.Erőre kaptam és a mellékhatások is rohamosan csökkentek.

A következő felvonásban az "after" részt mesélem el.Mi történt-történik ezek után.

Peti

57

Megjegyzések