Nyolcadik ampulla a hatás (?)

#elvilegnemlesztöbb 
#engemkülönutálaszakács 
#egybejegyzéskimaradtdejönjön





Miért nyolcadik ampulla? 1. év 5 ampulla,2. 3 ampulla és elvileg nem kell több. 

Végre eljött a hétfő. Az sem igazán zavart hogy olyan korán kellett kelnem hogy szinte le sem feküdtem. 
Én nagyon bátran belevágok minden új dologba és amikor már másodszor történik velem akkor szeretnék minél előbb túlesni a dolgon. A 3 nap alatt nem történhet óriási meglepetés, nem fognak fejjel lefelé lógatva csalánlevelekkel stimulálni, sem woodoo sámán nem látogat meg.. Nos ebben tévedtem. 

Hétfő reggel

Elfoglaltam az ágyam a még alvó emberek között és elindult a móka. 
Bevettem az Aciclovirt,Cetirizint, megkaptam a gyomorvédő bogyókámat, hammbekaptam a 2 paracetamolt. Rákötöttek a “hálózat”-ra – megkaptam a branült. Rohamcsöpögéssel elindult az 1000 mg Medrol. Közben felébredt a kórház- takarítás, gyógyszeres nővérek. 
És amire nem számítottam, megjelent a woodoo sámán. Megkérdezte milyen étkezést szeretnék,lemondóan közöltem hogy igazából tej és gluténmenteset de az itt úgy sincs. A válasz meglepett, mert igazolás nélkül választható. Persze nem eszik olyan forrón a kását,kikérdezte milyen márkájú lisztből sütök kenyeret,mivel és hogyan helyettesítem a tejet (tehát a tej részéről alap és fontos  élelmiszer-én itt elengedtem a további beszélgetést) Megkaptam az első dorgálásomat hogy az egészséges élet alapja a napi 5x étkezés. Persze hogy a kórházban akkor miért csak 3x kapunktápotarra nem tért ki az oktatás.  
Csöpögött a Medrol és betoppant a reggelim. Nem biztos hogy erre vártam 🙂 Folpackba becsomagolva egy vastag karika uborka és egy fél paprika. Nem fogom elcsapni a hasam. Kibontva kiderült hogy tényleg nem mert megbecsülve pénteki - kb. 3 napos és kifolyt a kezemből mint Dali órája. Szóval inkább szemrevételezéssel helyettesítettem a reggelit. Medrol és a Lemtrada között fél óra szünet van hogy tudjak reggelizni. Ezt az időt felülve elegáns láblóbálással töltöttem. 
Megérkezett a Lemtrada,az infúziós pumpa és készülhettem hogy nővéri kísérettel bizonyos dolgok miatt felkelhetek de jobb ha 4 órán át tétlenkedek, esetleg a szabad kezemmel karmesterként hadonászhatok Több dolgot is elfelejtettem. pl.hogy nekem a Medroltól szétesik a látásom úgyhogy feleslegesen hoztam könyvet. A másik hogy igazodva az űrkorszakhoz a kórházban is lett ingyen wifiarra viszont készülhettem voln hogy a wifi hatásköre kb. 2méter szóval csak dísznek van – nem hoztam jelerősítőt. Tudtam persze hogy a szteroidtól megered a nyelvemunatkozni nem fogok ..sajnos a többiek sem 😀 hehe. 
Óránként vérnyomás és lázmérés van a szörpi csepegés közben.Az egész dolognak 1- fél kettőre vége is van.Jöhet a tömény szabadidő. 

Kedd 

Teljesen ugyanúgy zajlik minden mint hétfőn. Csöpög, mérünk, csöpög, mérünk, én pedig délután és este mérem a hőmérsékletem nehogy nagyon belázasodjak vagy úgy maradjak. Nem is történt szerencsére semmi gond. A tavalyi sikertelen kórházi túlélőtúrámból okulva hoztam magammal erős kórházi kézfertőtlenítőt (én spirigel-t vettem) és legalább napi 8x fertőtlenítettem a lábfejem. Különösen zuhanyozás után-hiába a papucs,azért némileg aggasztó dolog hogy ugyanazzal a felmosóval mossák fel a zuhanytálcát mint amivel a kórtermet ahol utcai ciőben grasszál mindenki. Tavaly szörnyen megkínzott a HPV talp szemölcs a kórház után,megpróbáltam idén ezt kiküszöbölni..bár könnyen lehet már rég bennem lakik a szentem.

Szerda 

Az utolsó nap. Ha lehetett volna egyben megiszom az egész löttyöt, mert természetesen én sem szeretek kórházban lenni. Az infúzió nem tud gyorsabban eljutni a testembe mert motoros pumpa adagolja. Szerencsére ezen is túljututottam,lezajlottak a mérések(hőmérséklet,vérnyomás). Az is rendben volt. Ezek után jött a Genzyme cég felmérő tesztje amiről én régebben is azt gondoltam hogy ez egy nagyobb bumm. Nem az.(számpárosító, önértékelés és egy nagyon sablonos általános kérdéssor-mint amikor 2 ember találkozik és megkérdezik egymástól.Hogy vagy?Rosszul.aha,..na képzeld el..) Egy nagyon rossz volt, át kellett mennem egy irodába a tesztet kitölteni de úgy éreztem magam mint a kisborjú aki most született, a kilégzés-belégzés kontrollálása is elég lett volna,de ez megfejelték egy sétával és kérdőívvel. 
Itt véget is ért szerencsére hamar a kórházi karrierem, jöttek értem és délután háromkor már ki is csoszogtam a kórházból belehuppanva utasként a kocsiba. 
Hazaérve úgy gondoltam hogy mivel nem feküdtem még eleget mi lenne ha megint lefeküdnék. (kb. napi 22 órát töltöttem vízszintes helyzetben) Velem megismétlődött minden tavalyi utólagos tünet - ez nem általános, aki előző héten kapott Lemtradat semmi ilyen tünete nem volt. Én persze éjjel arra ébredtem hogy a bőrömmel felgyújtom az ágyneműt olyan lázas vagyok és bár szeretnék felkelni a testem 10x lassítással reagál rám.Szugerálva pislogtam a tőlem két méterre lévő WC-re de a makacs fajansz öszvérként vigyorogva ásítozott és nem akart idejönni. A mégis sikeres bevetés után finom paracetamollal és alvás-nyögéshalmokkal tarkítva dőltem az ágyba. 

Reggel lett. Juhé. Nem vagyok lázas. Irány a tükör elé. Nem tudtam nem észrevenni a hasamon, mellkasomon a csalánkiütést ami lángolt.Ilyen tavaly is volt, nem pánikoltam csak tudomásul vettem mint aki kinéz az ablakon és megállapítja hogy ma is esik.. de most a combom, lábam, lábfejem sem akart kimaradni a buliból. Most ahogy nézem magam írás közben már kicsit halványul- kb.dél van. 
Mi jön most? 1 hónapig nagyon figyelni hogy az útmutató alapján étkezzek amit innen bárki letölthet  Étkezés közvetlenül a Lemtrada kezelés után  pdf   én is Lemtradastól kaptam.KÖTELEZŐ BETARTANI. 
4-6 hét múlva az influenza elleni védőoltást is meg kell ejteni,az is KÖTELEZŐ ( influenza fertőzésben banális megpusztulni  és ezzel az immunrendszerrel is sanszos még idén hogy lehet nagyon nagy baj ha kihagynám) ugyanúgy mint tavaly, a közvetlen egy háztartásban élőknek is a környezetemben. A tennivaló kb. Ennyi. Illetve persze havonta tovább járni a kontrollokra és ha kiírják akkor az MR vizsgálatra. 

Majdnem utolsónak hagytam a fenséges ételeket amiket kaptam a három nap alatt mint glutén és tejmentes ételt, magamban sűrűn megköszönve a balkáni dietetikus vaskalap hozzáállásának. Csak felsorolás különös komment nélkül. --Szétfolyt fél paprika,romlott uborkadarab--Paradicsomleves betűtésztával,2mm vastag husiszelet,zöldbab főzelék--fehér kenyér,Ramaval kevert darált párizsival decis pohárban--fehér formakenyér,margarin,méz--eddmegleves,sültcsirkecomb(finom volt!)--félpaprika 4 szelet párizsival. Bátran kijelenthetem hogy a kórházban NEM létezik glutén és tejmentes étkezés, tulajdonképpen nem ételt osztanak ki ennivalónak csak szénhidrát értékeket. 

Szeretném megköszönni a kezelőorvosomnak a szakértő figyelmét és az osztályon dolgozóknak hogy nem volt semmi probléma a kezelés alatt. Mindenkinek szép napot, és ne féljen változtatni ha nem érzi jónak a saját kezelését. Csak egyszer élünk és itt nincs második esély.
Peti

(a kimaradt bejegyzést is kiteszem,csak még ügyködöm rajta :) ) 

Megjegyzések

  1. Este van és eltűnt a csalánkiütés. Most úgy érzem rám hajtott egy kamion és ott maradt. Mint tavaly. Hétvégére már jó lesz.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése