Hét - kiflit süt a pék

Jóleső eseménytelenségben telik végre valahára az idő (02.07.). Visszatereltem a gondolataim a jövőre végre, sok az abbamaradt projekt amit napközben szeretnék megcsinálni.
Azt vettem észre hogy este is majdnem ugyanolyan fürgén megyek mint reggel.Ez nem ugyanolyan érzés persze mint tíz évvel ezelőtt..estére jól elfáradok, az időjárás frontokra kiemelten érzékeny vagyok még mindig.
A mozgásomat belülről úgy látom hogy egy fáradtan rezgő rugó inspirálja de ez kívülről azért nem mindig így látszódik.A lépcsőn lefelé haladás például nagyon nem jó,illetve sokkal sokkal jobb mint fél éve, akkor erősen kapaszkodva lépkedtem nagyon lassan és magasztosan valami távoli cél felé.
Ugyanúgy fáj a combom és láthatatlan súlyokat érzek rajta de mégis tudom mozgatni. Hogy mégis tudom mozgatni az nagyon jó.
Az éjszakák végre jól telnek és nem görcsös fájdalommal.Persze vannak néha reggelek amikor begörcsöl a vádlim de egy magnézium és megszűnik a görcs.
Talpszemölcs
A szemölcsök a talpamon sajnos nagyon makacs szerzetek...Nem jó megoldás a régi módszerrel dolgozó gyógypedikűr..Ráadásul mivel a kedvesem gyógypedikűrös képzésre jár..nem is csinálhatott volna vele semmit.
Az egyet előre-kettőt hátra lépések nem villanyoztak fel,  nap mint nap azon gondolkodtam vajon aki szintén ide jár az hónapokig kézen járkál?
A mostani megoldás a fagyasztás.Kicsit múlóban a fájdalom és a gübicsek is "szebbek" de ebből inkább magán bőrgyógyászati kezelés lesz abban biztos vagyok..és nem is jó a fagyasztás sem.
El is mentem,kaptam rá egy hatékony ecsetelőt (nem szalicilsav hanem Acetocaustin) jövő héten kiderül hogy elég-e ez vagy lézeres eltávolításra van szükség.
Miért írok a szemölcsről? A bőrgyógyász is alátámasztotta hogy az immunrendszert módosító terápia során az eddig megbújó papilloma vírus erőre kaphatott..Az is lehet hogy bár fürdőpapucsot használtam zuhanyozáskor a kórházban, mégis kaptam "ajándékot".Ezt nem lehet tudni-mindenesetre ez is egy lehetőség-főleg hogy most van először életemben.
04.12.
Ma voltam a hetedik kontrollon.Kb.egy hónapig nem jegyzeteltem semmit mert nem is történt semmi rendkívüli szerencsére.Inkább leírom hogyan vagyok a kezelés előtti állapothoz képest.
Éjjeli izommerevség és görcsök - alkalomszerűen 1 volt talán havonta
WC és az én szoros félóránkénti kapcsolatom megszűnt, nem fájó szívvel szakítottunk és csak normális módon "randizunk"
Egyensúly-nyugodtan kijelenthetem hogy a részeges karatemestert anno rólam mintázhatták volna-most eléggé kiegyensúlyozottan járok.
Emelkedő és lejtő- ez is javult de elégedetlen vagyok vele főleg lefelé..Túrázásra kicsit sem jó.
Kézremegés-nincs
Az erőnlétem bár kevésnek találom mégis mérföldekkel felülmúlja a kezdetit.
Járás távolság: eredetileg a 20 métert is passzoltam..ez valószínűleg szorongásos állapot is volt(nem orvosoltam antidepresszánssal-Frontin)most úgy érzem hogy nem konyhakész vagyok de átlagos használatra testem nagyjából már megfelel :) ez a 3-2.5 EDSS most szerintem --talán-- 1.5-1 re lement.
A gyaloglógép türelmetlenül várja hogy megint ráálljak..De ez nem mérleg -  inkább hogy lépkedjek. :)
Jut eszembe minden dohányzással kapcsolatos tevékenységtől megszabadítottam a testem...valószínűleg ettől jött rám plusz 8 kiló.Nem baj 18 évig hiperaktívan cigiztem-6 évig vizipipáztam és mostanra semmi ilyen.Na ez jó.
Kicsit zavar hogy a memóriám furán működik-néha beakad ugyanakkor olyan dolgokat azonnal vágok hogy én magam csodálkozok rajta.De ez lehet a tavasztól,lehet vénülök,lehet ...lehet.

A szemölcs- áprilisra nagy JÓ hír.Nincs rajtam egy sem már.Az acetocaustin nekem pazar megoldás-szigorúan betartva a "hasznut"-t. Persze a testem nem bírt magával kb.1.5 hónapja és még kettőt odanövesztett a talpamra.Azonnal bekentem de 2 hete nincs semmi. Juhéé!
Ha össze akarom foglalni akkor régebben volt pár jó napom - most van pár rossz és néhány rosszabb napom.
Elolvasva - mi tagadás - egy elég nagy katyvasz ez a bejegyzés
, ennek az a fő oka hogy mivel kezdettől a betegségemmel foglalkozok hónapról hónapra,napról napra, óráról órára úgy érzem megeszi az életem és  megígértem magamnak ha normalizálódni látom az állapotom akkor ezzel nem foglalkozom elsősorban inkább CHOOSE LIFE.
Egyébként a mai fizikai vizsgálat nagyon jó eredményt adott-egy dologban buktam el-egy lábon nem tudtam ugrabugrálni-de alakul.
Ha valami gyakorlati kérdésed és úgy érzed tudok segíteni akkor nyugodtan kérdezz mint bárki más.
Szerintem még ki fogom bővíteni a bejegyzést- külön.
Peti


Megjegyzések