Mindjárt a negyedikben.



Lassan a negyedik hónapban vagyok.És tényleg..szépen kerekedik a hasam.
.. igazából csak sikerült végre felszednem pár kilót , ami a 63 kiló per 171 cm magasságomhoz azért már nem ártott.
Mi történt eddig.. Tavaly október elején megkaptam az antitest szörpit és csinált egy igazi tarvágást a CD52 fehérje  “rendszámú” immunsejteken a testemben.Hogyan is vagyok most? Legtöbbször hullámvasútszerűen utaztam a rossz és a jó állapot között.



Összességében most nagyon örülök és mint mindenkinek , az út eleje mindig göröngyös. Totál nem bántam meg az egészet. Kihozott egy olyan fizikai állapotból amit az előző immunmoduláns nem tudott megtenni. Hozzá kell gyorsan tennem – ez egy annyira bonyolult betegség hogy nem lehet valamire azt mondani hogy nem hatásos. Olyat lehet hogy számomra nem hozott elvárt eredményt. A Lemtrada viszont a testemben szorgalmasan dolgozik és jól szuperál attól függetlenül hogy kb. 1 hónap után eltűnt  a szervezetemből. Mondhatom úgy is – betanította az immunrendszert és a dolog most szerencsére egyenlőre elvárt módon teszi a dolgát.

Mi a pozitív..Van és nagyon jó.Lenyugvóban érzem az immunrendszerem. Nincsenek éjszakai lábgörcseim és “nyugtalan láb” kényszermozgásaim. A zsibbadás a lábfejeimben múlóban van – ez lassú állapotváltozás ..még most is azért kicsit zsibbad de nem fagyott kutyaláb hanem szerencsére már “csak”zsibbad. Persze nem hagytam abba a glutén és tejmentes étrendet valamint azt a rakás étrend kiegészítőt amit összeollóztam mindenhonnan azt is szedem. Hogy a bogyeszoknak van-e haszna nem tudható, de ha csak placebo és akkor is segít akkor már van értelme.
December elején elmentünk a barátokkal Egerbe. Nos ott volt az első olyan séta ami átvezetett a városon.Nem is gondolkodtam csak mentem. Oda és vissza(kb.össz. 4-5 km).  Húú hát én olyan boldog voltam hogy ez nagy probléma nélkül ment (nem álltam meg,nem kapaszkodtam) hogy ..nagyon jó érzés volt. Elég bizonytalan volt a járásom de a barátok figyeltek és nem kellett segíteni még Kékestetőn sem. Nem síeltem (mondjuk nem is tudtam soha :)  ) csak egy nagyon hosszú lépcsőzést csináltam. Ez elsőre nem nagy szám, de kikupálódott a tériszonyom maxira és lépcsőn lefelé igazán “béndzsa” vagyok – bár gyakorlok. Jó még hogy nem rettegek megtenni gyalog távokat. Ettől még kocsival járok mindenhová, szóval nem járok gyalog boltba de amit kell -  le tudom lépni.

Mi a negatív.
Még van azért belső kézremegésem. Lehet a kávé okozza most (?), ezt most még jobban minimalizáltam és a napközbeni 2 kávém lecseréltem Rooibos teára. A kézremegés pl. kiküszöbölhető nyugtatóval is de nem alkalmazom mert a Frontin nagyon destruktív ha naponta használnám. Úgy van ahogyan a tűzjelző mindenhol  “Vész esetén” . Így hirtelen azt érzem a kávé lecserélése teára hatásos de majd kiderül. Ami totál nem jó hogy soha nem volt bőrbetegségem és most lett. 3 termetes szemölcs terpeszkedik hanyag eleganciával a talpamon és a körmöm is fertőzéssel küszködik. Nagyon kellemetlen de napi szinten kezelem és gyógy pedikűrre is járok mert mire bőrgyógyászhoz eljutok… Szóval az általános gyógy alapellátás előjegyzés most májusban tart és úgy dobtam el a telefonkagylót amikor ezt meghallottam..na jó...nem dobtam el de sokan eldobják. Ez van.  Mivel soha nem volt ilyen bajom és mindkét tünet egyértelműen az immunrendszer gyenge működésére mutat, nem csüggedek és tuti hogy el fog múlni. Van akit a herpesz fertőzés gyötör meg a Lemtrada kezelés után, engem ez.

A vizsgálatok. Egyenlőre nincs semmilyen negatív leletem.(vér,vizelet,pajzsmirigy)  A kognitív tesztnél valami oltári nagy bummot vártam és ezer kérdést. Nem volt..Itthon elgondolkodtam rajta, miért is lenne amikor még annyira az elején vagyok ennek az egésznek.
A lépésszámláló küttyeráj nem feltétlenül jól mér- sőt feltétel nélkül rossz, úgyhogy beszerzek egy jobbat. A napközbeni állapotom az hogy egyre látványosan egyre kevesebbet imbolygok és napról-napra többet tudok menni. Bírok terhet is mérsékelten egyedül cipelni.


I'll be back.
Peti


Megjegyzések