Gyógyszer után szabadon..

Egy kicsit megváltoztatom a blogot. Elgondolkodtam azon hogy a 2 kezelésen kívül is van bőven olyan esemény ami hasznos lehet. A kezelőorvosom javaslatára inkább kb.2 havonta írok egy bejegyzést, összefoglalva mi történt.
Akkor bele is kezdek..
Hazaérkezésem után úgy gondoltam fekszem egy kicsit. :) Na jó, igazából nem nagyon ment a járás, de egy 5 napos aktív 22 órás fekvés után másnak sem biztos hogy flottul menne. A látásom szétesett az öt nap alatt, ez azt jelentette hogy autóba nem ültem volna ha vezetnem kell de olvasni tudtam. Ezt inkább nevezném életlen-kettős kontúros látásnak mint homályosnak. Ahogy olvastam ez a Lemtrada beadásának gyakori mellékhatása de időleges. Nálam ez az időszak kb. 1 hét volt.A látás problémáim megszűntek és visszaállt az eredeti állapotra.

Az első este otthon egy a részeget is megszégyenítő mozgáskultúrával telt úgyhogy bemoonwalkoztam magam az ágyba.
A hazaérkezésem másnapját félig aktív és félig passzív állapotban töltöttem. Délután a fürdőszobában félmeztelenül belenéztem a tükörbe és kifakadt belőlem a gondolat.  --Ohhh hogy nekem mekkora szerencsém nincs ma--  Piros egyre nagyobb foltok jelentek meg rajtam és egyre nagyobb lett, estére már az egész hasam és derekam hátsó részét is elborította. Na gyorsan elő a Lemtrada fényképes kisokost amit kaptam.
Ez nem az ami a fényképen van.Na akkor mi lehet.Már úgy voltunk hogy irány vissza a kórház de valamiért inkább úgy voltam hogy várok reggelig.
Estére kaptam  még egy kis ajándékot is a nagybetűstől. 38.1-es lázat. Már előre bevásároltam paracetamolt és "hammbekapjaPetike" bevettem 2x500 mg-ot ahogyan a kórházban is kaptam. Jobbnak láttam befejezni a napot - jó éjszakát kívánva magamnak minél előbb megpróbáltam elaludni.

A vasárnap reggel úgy kezdődött hogy el sem hittem. A láz visszament teljesen normális hőmérsékletre és a kiütések amik burjánzottak rajtam , úgy eltűntek mintha soha nem is lettek volna ott.A kiütés csalánkiütés volt és azóta sem jelentkezett és az első kontrollon most kiderült másnak is pont így fordult elő pont ennyi ideig pont és pont.
A pozitív változások.
A legnagyobb dolog hogy eltűnt a telefonomból véglegesen az emlékeztető hogy be kell vennem gyógyszert. Az hogy semmit nem kell bevennem már olyan érzéssel töltött el hogy elindultam a "megegészségesedés" útján.(már a cetirizin és aciclovir is elfogyott) Ez persze nevezhető túlzásnak mert sajnos az alemtuzumab sem gyógyít ki ebből de az érzés akkor is fenomenális.
A kezelés után kb. 2 héttel őrülten elkezdtek viszketni az ujjaim 2-3 napig és néha a karom is. Olyan formán mint amikor valaki órákig ül a kezén és utána nagyon bizsereg. A viszketés elmúlt és azt vettem észre hogy olyan erősen tudok szorítani mint a betegség előtt. Hu. Ennek úgy megörültem hogy a párom nagy örömére lábmasszázzsal bizonyítottam ezt a tényt :)
A lábfejeimben a zsibbadás mérséklődött,nekem előtte éjjel is zsibbadt 24/24 hogy nehogy már elfelejtsem mi is van velem, nos most amikor az ágyban fekszem már nem zsibbad.
Mi is történt még...körülbelül ennyi. Én ennyit sem vártam 1 hónaptól,azzal megelégedtem volna ha csak úgy simán nem romlik az állapotom.
De még történt. Mindenki a közvetlen háztartásból megkapta az előírt védőoltásokat. Én is elblattyogtam a körzeti orvoshoz a vakcináimmal mert eltelt az egy hónap várakozási idő a kezelés óta. Az influenza oltás engem szépen feldöntött de biztos egyénfüggő mert itthon is volt aki meg sem érezte de én és a kedvesem mindketten felborultunk. 2 hét múlva jöhet a beszerzési hiány miatt be nem adott Avaxim160 és a beadandó dolgok így el is fogytak szerencsére.
Lassan ehetek nem annyira átsütött dolgokat és nyers halat is mert lejárt a biztonsági 1 hónap.Biztos ami biztos kicsit még várok.
Túl vagyok az első vér és vizeletvizsgálaton ,csak még az eredményét nem tudom mert tegnap volt. :)
Januárban már a 3 havi érdekes kontrollok is jönnek. Mindenkinek nagyon szép napot.
Peti


Megjegyzések

  1. Örülök, hogy jobban vagy és hogy pozitívan alakulnak a napjaid! Vigyázz magadra és kitartás!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy. Nem minden napom felhőtlen és nem minden napom jó.Pont mint bárki másnak. ...de ha az én kedvem jó, a családom kedve is jó, ha másnak is mosolyt tudok rajzolni a viaszba már mindenkinek könnyebb. Mindenkinek van egy álma.Az én álmom hogy futhassak akár egy nyavalyás kilométert újból.. és köszönöm nem fogja egy SM beteg sem feladni. Azt már nem. :)

      Törlés
  2. Igy van az biztos. Koszonom

    VálaszTörlés
  3. Kérdésem az lenne hogy meddig lehetnek alergias reakciok utána? En 10napja kaptam meg es teljesen panik beteg vagyok mindentol felek segit valaki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Amíg szeded az aciclovirt és cetirizint addig biztosan nem,ha herpeszre hajlamos vagy akkor jelezd majd a dokinak, nekem akkor jött ki a HPV amikor az aciclovirt abbahagytam. Persze ha tudtam volna hogy ezzel függ össze és HPV akkor nagyon gyorsan lerendeztem volna. Az allergiás reakciók csak a Lemtrada 1 hónapig nagyon aktívak,utána a Lemtrada már nincs is a szervezetedben,a hibás sejtek újratermelődése 4-6 hónap.Nekem nem volt semmi már utána.A talpszemölcsön kvül más negatív nem is volt,ha magán bőrgyógyászatra mentem volna azonnal.1 hét alatt elmúlt volna.

      Törlés
  4. rosszul fogalmaztam.A hibás immunsejtek helyett egészséges immunsejtek képződnek..(bocs)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése