Előszó


Mindenki aki gondolkodik a Lemtradan olvassa teljesen végig figyelmesen a blogot és utána hozzon döntést!  Ennek a kezelésnek vannak erősen hullámzó periódusai. Esetenként visszafordíthatatlan károsodást okoz. A Lemtrada kiszámíthatatlan és nagyon kockázatos SM terápia! Hogy miért? Végig kell olvasni a blogot és kiderül. A marketing cikkek azt írják hogy a Lemtrada akár 5 évre befagyasztja a betegséget és legrosszabb esetben nem hatásos...ez nem igaz. Ha lett volna ilyen blog amikor én ezt kinéztem magamnak, azonnal más terápiát választottam volna.

Aki szeretne feliratkozni az igazolja vissza a Google ellenőrző emailt mert különben soha nem fog érkezni frissítés email fiókba.


Mi az a Lemtrada?
A Lemtrada sclerosis multiplex kezelésére kifejlesztett immunmoduláns.
A hivatalos megfogalmazása :humanizált monoklonális antitest.
Maga a gyógyszer olyan specifikus érett immunsejteket pusztít el amik a sejtfelszínükön a CD52 fehérjét hordozzák. Az őssejtek felszínén amiből a limfociták kialakulnak ez a fehérje sehol nem található meg.Ezek után az emberi szervezet őssejtjei új, olyan immunsejteket állítanak elő amik nem pusztítják el a mielint. Egy cikkben találóan úgy nevezte egy neurológus a Lemtrada-t : őssejt terápia light :) . A Lemtrada kezelésnek-mint minden gyógyszernek- is vannak kockázatai és lehetséges mellékhatásai.
Ezt a blogot lehet csak azok fogják olvasni akik tudják mi az a Sclerosis Multiplex.Én október másodikán kapok először Lemtrada kezelést.Mivel ilyen magyar nyelvű bloggal nem találkoztam elhatároztam hogy megírom hogyan is zajlik le ez az egész a beteg szempontjából.
A főszereplő nem én vagyok hanem MI akik ezzel a betegséggel együtt élünk. A blog bejegyzések valószínű rendszertelenek lesznek és ritkák mert akkor írok ha olyan tennivaló akad amit hasznos ha leírok ezért érdemesebb talán feliratkozni és emailben érkezik értesítés erről ha visszaigazolod a kapott ellenőrző mailt a Google-tól.Szívesen válaszolok kérdésekre de nem vagyok neurológus.

Megjegyzések

  1. Vasné Gajdos Judit2019. február 5. 13:02

    Szia :)! 25 éve kezelnek a sclerozis multiplex betegség miatt, most a nálam már 2 éve használt Tysabri infúziót cseréljük le Lemtrada kezelésre. Érdeklődnék, hogy nálad hogyan alakult a helyzet az októberi kezdet után? Mikre kell számítanom, hogyan történik a kezelés, voltak-e mellékhatások... stb?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szervusz Judit, nekem 2016ban volt az elso kezeles. Szivesen megosztom a tapasztalataimat. Udv Tamas

      Törlés
    2. Szuper lenne Tamás. Viszont azt kérem hogy a segítségedet itt nyilvánosan
      tedd meg, ez a blog az indulása óta arról szól hogy a tudás mindenkié. Legjobb
      lenne ha leírnád a blogod címét.Nagyon szívesen közzé teszem. Peti

      Törlés
  2. Sziasztok, milyen jó, hogy rátok találtam! Ildikó vagyok, és túl vagyok az 5 napos Lemtrada kezelésen. Azóta 3 hét telt el, és jól vagyok jelenleg.
    Mint minden sm betegnek, nekem is megvan az sm életutam! A Lemtrada előtt Subcutan injekcióztam magam 8 hónapig, ez után jött egy makacs kettős látás bal oldalra nézésnél, ami nem múlt el teljesen a Lemtradától sem. Más tünetem jelenleg nincs, 41 éves vagyok.
    A lisztéria mentes étkezéssel bajlódok, fogytam is, már nem kellene!! Ja, és tavaly augusztus óta tej és gluténmentesen ettem.

    VálaszTörlés
  3. Én most kaptam meg a második ciklus ..mikor lefoly 1,5 adag egy makacs hasmenéssel leálitották majd célzott antibiotikum 5 napos infuzio
    kezelés után meg kaptam a kezelés befejező részét.nem rosszabb mint az első számomra egyenlőre várom a jo jeleket 1 hét telt el azota.valakinek esetleg tapasztalata van e ?

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése